4 TGH a/2016/2017

Rok szkolny 2013/2014

Mistrzostwa ZSR w siatkówce dziewcząt

19.02.2014 w naszej szkole najważniejsza była siatkówka, bo rozegrane zostały mistrzostwa ZSR w piłce siatkowej dziewcząt i chłopców. Do turnieju przystąpiło 16 męskich drużyn klasowych oraz 7 źeńskich. Turniej rozgrywany był systemem pucharowym po 1 rundzie odpadło 8 zespołów meskich i 3 żenskie.
W półfinale żeńskim spotkały sie drużyny z klas I EG i II E gdzie lepsze okazały się młodsze siatkarki, oraz klasy II THG i III B i tu wygrały równiez młodsze dziewczyny. W meczu o 3 miejsce spotkały się reprezentacje IIIB i IIE (0:2). W finale walczyły dziewczyny z klas I TEG i II THG (2:1)
Tytuł mistrzyń ZSR 2014/2015 wywalczyły dziewczyny z klasy I TEG a drugie miejsce dziewczyny z naszej klasy: Paluch Patrycja, Jarmolonek Patrycja, Strojewska Aleksandra, Wybraniec Klaudia, Cywka Kamila, Wawrzyniak Natalia, Zięba Kamila, Potyra Emilia.

Rok szkolny 2014/2015

Wychowawca: Konopka Joanna

Skład samorządu w roku szk. 2014/2015

1 Paluch Patrycja skarbnik klasy
2 Wawrzyniak Natalia przewodnicząca klasy
3 Bergiel Kamila zastępca przewodniczącego

                                         Dzień Komisji Edukacji Narodowej

10 października 2014r. klasy II TGH i III B wraz z wychowawcami: panią Joanną Konopką oraz panem Krystianem Trentkiewiczem przygotowały apel z okazji Dnia Komisji Edukacji Narodowej. Uczniowie i nauczyciele wspólnie wzięli udział w zabawie. Przygotowano Galę „Belfer Roku”, na której nagradzano w takich kategoriach jak: Największa kosa w szkole, Ikona mody czy Sokole oko. Najzabawniejszym momentem apelu był występ pana Łukasza Wołczyka oraz wspólny taniec uczniów i nauczycieli do piosenki „Ona tańczy dla mnie”.

WYCIECZKA ZAWODOZNAWCZA

W dniu 24.11.2014 klasa 2TGH uczestniczyła w wycieczce zawodoznawczej do Hotelu****HP Park Plaza mieszczącego się w centrum Wrocławia, zorganizowana była w ramach projektu RCRE „Opolskie szkolnictwo zawodowe bliżej rynku pracy”. Opiekunkami wycieczki były Panie: Agnieszka Chudy i Barbara Maroszek. Niesamowitą okazją było zobaczyć hotel w całej okazałości. Pan Dariusz Serwatka z-ca dyrektora hotelu ds. gastronomii na samym początku opowiedział o hotelu, przedstawił historię, ofertę obiektu, strategię marketingową, typach klientów, pokojach, usługach dodatkowych, a następnie zostaliśmy oprowadzeni po części gastronomicznej i hotelowej. Uczestnikom najbardziej podobało się wyposażenie kuchni, w której można było zobaczyć sprzęt na wysokim poziomie. Największe zainteresowanie przykuła zmechanizowana maszyna do mycia naczyń. Kuchnia była wyposażona zarówno w podstawowy sprzęt jak i nowoczesne urządzenia typu piec konwekcyjno-parowy, ekspresy ciśnieniowe, dystrybutory do napojów. Kuchnia była podzielona na sektory, można było wyróżnić stanowisko zimne, gorące, do wypieków cukierniczych, magazyny żywnościowe oraz alkoholowe. Przy kuchni znajdowała się sala konsumencka, która była funkcjonalna i bardzo gustownie urządzona (obrazy na ścianach, rośliny w donicach, elementy dekoracyjne). Pan dyrektor pokazał nam różne sposoby nakrycia stołów, w zależności od serwowanych dań i pory dnia: nakrycie do śniadania, lunchu, kolacji. Przybliżył informacje na temat różnych rodzajów śniadań i w jaki sposób one najczęściej przebiegają, jaki sprzęt jest do nich potrzebny i jakie są wymagania i funkcje kelnerów podczas obsługi.

W hotelu, który liczy 7 pięter można zobaczyć 177 pokoi, miedzy innymi typu standard, twin, superior i 1 apartament. Każdy z pokoi posiada minibar i sejf, w którym goście mogą przechowywać cenne przedmioty. Pokoje są przytulne i ekskluzywne, a widok z okien przepiękny na Wyspę Słodową i Ostrów Tumski. Na parterze i I piętrze można było spotkać wydzielone pomieszczenia dla palących.

Rezerwację miejsca w hotelu dokonuje się najczęściej przez Internet lub telefonicznie, a cena dostosowana jest do standardu pokoju i dnia tygodnia. W hotelu znajdowały się 3 sale wielofunkcyjne : „Azalia”, „Dalia”, „Róża”. Każda z nich dostosowana do możliwości przeprowadzenia konferencji lub bankietu, w zależności od potrzeb gości. Można również skorzystać ze strefy Welness ( sauna oraz masaże).

Wszyscy wrócili pełni wrażeń i zniecierpliwieni czekamy na następną wycieczkę.

Wycieczka klasy do Wieszczyny

Dnia 11.12.14 r. nasza klasa wzięła udział w dwudniowej wycieczce do Wieszczyny, gdzie nocowaliśmy w Szkolnym Schronisku Młodzieżowym ” Dąbrówka”.  Na miejsce udaliśmy sie pieszo. Trasa wynosiła ok 7km i przebiegała w milej atmosferze. Wszyscy z uśmiechami na twarzy spacerowali i głośno śpiewali. Po dotarciu do celu zostaliśmy zakwaterowani w przepięknych pokojach. Większość  z nich posiadała łazienki. Głównym punktem wycieczki było wspólne przygotowanie obiadu dla całej grupy.  Zwartą ekipą wzięliśmy się za robotę. Część obierała ziemniaki, inni cebule a pozostali zajęli się pieczarkami. Wspólnie ugotowaliśmy kopytka, pieczarki duszone w śmietanie, a na deser  upiekliśmy ciasteczka cynamonowe wg przepisu Pani Agnieszki Chudy. Po sporządzeniu potraw i posprzątaniu miejsca pracy zasiedliśmy wspólnie do stołu, jak wielka rodzina. Po obiedzie mieliśmy wolny czas na odpoczynek w swoich pokojach.  W tym czasie Pani Agnieszka Chudy i Pani Joanna Konopka szykowały dla nas grę „jajobieg”. W  całym schronisku zostały pochowane karteczki z pytaniami. Pytań było łącznie 150 z obszaru gastronomicznego, hotelarskiego i pytania na inteligencję. Grupa została podzielona na 4 zespoły i każdy z nich w przeciągu godziny musiał znaleźć i odpowiedzieć na jak największą liczbę pytań. Po zabawie ubraliśmy się ciepło i zrobiliśmy ognisko połączone z pieczeniem kiełbaski. W tle leciała muzyka, która zachęciła nas do tańca. Nie przeszkadzał nam wiatr i że było zimno. Wszyscy mimo niesprzyjającej aury bawili się świetnie. Byliśmy w tym momencie zgraną grupą, z która można wszędzie i zawsze sie dobrze bawić bez względu na okoliczności. Rano przy wspólnym śniadaniu zostały ogłoszone wyniki zabawy i rozdane nagrody. Zwyciężyła grupa, w której skład wchodzili : Sławomir Chojnacki, Marta Gierot, Kamila Kucharska, Kamila Cywka.

Wszyscy byli bardzo zadowoleni  i bawili się świetnie. Takie momenty jeszcze bardziej jednoczą nasza klasę. Wycieczka była udana. Z chęcią każdy z nas chciał by ją powtórzyć i to jak najszybciej.

 

Śniadanie w klasie 2TGH

25 maja 2015 w naszej klasie odbyła się lekcja integracji międzyprzedmiotowej – pokazy śniadań z różnych stron świata. W tym celu klasa została podzielona  na 4 grupy. Każda grupa miała przygotować śniadanie własnoręcznie wykonane przez szefowe kuchni, w role których wcieliły się uczennice grupy gastronomicznej, zaś do hotelarzy należało piękne nakrycie stołu zgodnie z obowiązującymi zasadami wzbogacają je o elementy z danego kraju.

Wszyscy byli bardzo zestresowani tym faktem oraz tym, że występują przed szerszą publicznością – gronem pedagogicznym- w osobach: Dyrektor szkoły mgr Sławomir Hajdecki, mgr Joanna Konopka oraz nauczycielami, z którymi spotykają się na zajęciach.

Okazało się, że klasa 2TGH jest zgraną klasą i wszystko potoczyło się zgodnie z planem, bo nie mogło być inaczej, gdyż młodzież przygotowywała  się do tego przez kilka tygodni ze wskazówkami i dobrymi radami Pani Agnieszki Chudy i Pani Barbary Maroszek.

Czym jest śniadanie w hotelu ?

Jest to posiłek zazwyczaj wliczony w cenę pokoju , który ma decydujący wpływ na opinie o poziomie gastronomii danej kuchni. Dla wielu gości jest to jedyny posiłek spożywany w danym hotelu w trakcie jego krótkiego pobytu. Oferując w miarę bogatą, ale racjonalną ofertę potraw, znając i dostosowując się do rodzaju gości danego hotelu, pozostawiamy w gościach pozytywny wizerunek i możemy mieć nadzieję ze jego wizyta nie będzie ostatnią.
Oferując gościowi skromną ofertę bufetu śniadaniowego, oszczędzając i obniżając za wszelką cenę koszt serwowanego posiłku, kreujemy w nim negatywny wizerunek i opinie o naszym obiekcie.

Śniadanie może być wizerunkiem hotelu i jest gwarantem powodzenia i rozwoju usług danego obiektu. Przeciętny gość hotelowy poszukuje oryginalności i możliwości poznania w krótkim czasie polskich / lokalnych tradycji kulinarnych, spokoju, relaksu oraz pobytu pośród miłego i kompetentnego personelu.

O rentowności hotelu decydują ilości sprzedanych noclegów a gastronomia jest dopełnieniem, które w dużym stopniu decyduje o kolejnych pobytach zadowolonych gości !
Najczęściej gość hotelowy swój pobyt rozpoczyna w godzinach wieczornych i rozpoczyna kolacją a kończy śniadaniem następnego dnia.

Świadczy to o tym , że na opinię gościa o hotelu, jego pozytywnym lub negatywnym wrażeniu, decydują te dwa posiłki.

A czego na wspólnym śniadaniu nie było………………..

Grecja: Tiropita(zapiekanka z serem feta), sałatka grecka i koreczki z oliwkami

Włochy: Sałatka z mozzarelą i pomidorami, zapiekanki z pomidorami, bagietki czosnkowe, świeżo wyciskany sok z pomarańczy, szaszłyki serowo – mięsne z warzywami, jajecznica

Francja: Croissanty z czekoladą, świeżo pieczone bułki i chleb, sok z pomarańczy, kakao , kawa, dżem i miód

Arabia : pita, humus(pasta z ciecierzycy i sezamu z czosnkiem i przyprawami)

Na koniec pokazu wszyscy goście, koleżanki i koledzy zostali zaproszeni do degustacji przygotowanych potraw. Kadra nauczycielska była zachwycona pomysłami.

Rok 2015/2016

Skład samorządu w roku szk. 2015/2016

1 Paluch Patrycja skarbnik klasy
2 Wawrzyniak Natalia przewodnicząca klasy
3

4.

Bergiel Kamila

Chojnacki Sławomir

zastępca przewodniczącego

kronikarz

Wspomnienia z praktyk zawodowych

„Praktyka to najdzielniejsza nauczycielka wszechrzeczy”
(Pliniusz)

Hotel Primavera Conference & SPA Jastrzębia Góra

„W życiu każdego ucznia będącego na kierunku HOTELARSTWO przychodzi taki czas, kiedy odbywa się praktyki zawodowe. Moje miały miejsce w Jastrzębiej Górze – najbardziej wysuniętej na północ miejscowości Polski, w hotelu Primavera Conference & SPA.
Hotel zachwycił mnie już po pierwszym spojrzeniu. Ogromny obiekt składający się z dwóch budynków połączonych łącznikiem, domki letniskowe, park wodny, SPA, grill, mini zoo, kort tenisowy, plac zabaw – i to wszystko w jednym miejscu! Niektórzy jednak nie rozumieją, bądź nie chcą zrozumieć, że aby takie miejsce było zachwycające za każdym razem, ktoś musi na to zapracować.
Przydzielono mi pracę kelnerki, bardzo wyczerpującą pracę. Ręce bolały od noszenia tacy obciążonej wszelakimi naczyniami, a nogi od nieustannego stania. Jednak warto było „odrobinę się zmęczyć”, żeby zobaczyć uśmiech na twarzy gościa doceniającego moją pracę lub usłyszeć pełne radości powitanie i pożegnanie z ust roześmianego dziecka. Jednym z ciekawszych zadań było witanie gości i zapisywanie ich ilości na „powitalniku”, polegało to na tym, że każdy gość podawał swój numer pokoju, który ja wykreślałam na specjalnie przygotowanej liście. Sprawdzanie stanu miało na celu poinformowanie części gastronomicznej o ilości dań, które należy przygotować. Goście mieli pełną swobodę przy wyborze oraz ilości swoich potraw, ponieważ na obu salach restauracyjnych hotelu był szwedzki stół. Tylko dla specjalnej grupy gości – osób będących na diecie, posiłki przygotowywane były osobno, z odpowiednią ilością kcal dla każdego….
W poszczególne dni hotel ogłaszał tematyczność potraw, wiązało się to z tym, że na drzwiach zostawała wywieszana ulotka, która określała specyfikę danego dnia. Całą obsługę obowiązywały wtedy różne stroje. W zwykłym dniu ubierałam białą koszulę, ciemne spodnie, ciemne buty oraz zapaskę, muszkę i kamizelkę, które dostałam od hotelu. Taki sam ubiór obowiązywał mnie w dzień chiński, specjalne stroje przeznaczone były na dni hinduskie, polskie, włoskie oraz amerykańskie.
Pobyt w Jastrzębiej Górze bardzo mi się podobał. W dni wolne zwiedzałam okoliczne miejscowości, takie jak Hel, w którym poszłam do fokarium, Rozewie posiadające wspaniałą latarnię, Władysławowo z cudowną plażą oraz Puck. Spacerowałam po Jastrzębiej Górze, zobaczyłam Gwiazdę Północy, czyli kamień pamiątkowy wyznaczający najdalej wysunięte na północ miejsce w Polsce i odpoczywałam na tamtejszej plaży. Poznałam wielu bardzo miłych ludzi. Praktyki podobały mi się i uważam je za bardzo udane, a hotel Primavera Conference & SPA polecam praktykantom”.
Marta Gierot III TGH

Willa „Zameczek” Polanica Zdrój

„… Pan Łukasz – manager hotelu zapoznał nas z obiektem oraz naszymi stanowiskami pracy, a także z personelem. Do naszych obowiązków należało m.in. pomoc przy przygotowywaniu śniadań, sprzątanie pokoi, obsługa gości w recepcji… Nasz czas wolny poświęcaliśmy zarówno na leniuchowanie jak i zwiedzanie pięknej Polanicy, w szczególności parku zdrojowego. Mieliśmy okazje odwiedzić przepiękną stolicę Cechy- Pragę wraz z biurem podróży- wycieczkę zafundowała nam Pani dyrektor Willi „Zameczek”… Praca była ciężka , ale atmosfera i więź między pracownikami była wspaniała, czuliśmy się tam jak w małej hotelowej rodzinie”.
Sławomir Chojnacki III TGH

W poniedziałek na zajęciach ‘’Obsługi klienta” Pani Chudy zorganizowała dla nas ciekawą lekcję dotyczącą różnych metod obsługi gości w restauracji. Byłyśmy podzielone na zespoły 2 osobowe i każda miała zaprezentować prawidłowe podanie dania do wylosowanego systemu obsługi. Przedstawiane były metody : niemiecka – czyli dania wyporcjowane na talerzu ,metoda angielska – przy pomocy wózka kelnerskiego, metoda francuska – kelner obsługuje gości przy stole z półmisków i metoda rosyjska – tzw. weselna. Dzięki takim zajęciom potrafimy lepiej zobrazować sobie sposoby obsługi i praktykować je w życiu codziennym.

Aleksandra Strojewka – uczennica kl. 3 TGH

Uczeń w formie!

W dniu 14 kwietnia  gościli w nasze szkole uczniowie klasy V integracyjnej Szkoły Podstawowej nr 3 z Prudnika.  Ciekawe i absorbujące (zresztą jak zawsze) zajęcia przeprowadziła p. Agnieszka Chudy z aktywnym udziałem uczennic z klasy 3 FT. Zajęcia zostały przeprowadzone w ramach projektu „Uczeń w formie”, w którym uczestniczy szkoła podstawowa. Zgodnie z założeniami projektu uczniowie przygotowywali potrawy dietetyczne np. rafaello z kaszy jaglanej, ciasteczka marchewkowe, palmy owocowe – mniam, palce lizać! Wszystko po to, by wyrobić w młodych ludziach nawyki prawidłowego odżywiania.

Podaruj życie

Uczennica naszej klasy – Patrycja Jarmolonek podzieliła się z nami pewnym przeżyciem. Przeczytajcie a być może weźmiecie przykład!. Oddajmy głos Patrycji:

„Białaczka jest to choroba która dotyczy wszystkich ludzi nawet dzieci. Co godzinę ktoś nowy dowiaduję się że jest chory na białaczkę a dawców jest naprawdę bardzo mało. Tak naprawdę to od nas tylko zależy czy te osoby przeżyją czy też nie przeżyją. Nie jest to czasochłonne nie należy wydawać nie wiadomo ile pieniędzy wręcz NIC!! wystarczy zarejstrować się na stronę internetową DKMS i być dawcą szpiku w ten oto sposób możemy uratować komuś ŻYCIE ! Jeśli jesteście zainteresowani to ten adres jest dla Was: www.dkms.pl

Super Patrycja! A tak wygląda karta Dawcy:

13296109_1015343618548711_374047996_n

Uczymy się obsługi klienta

W poniedziałek na zajęciach ‘’Obsługi klienta” Pani Chudy zorganizowała dla nas ciekawą lekcję dotyczącą różnych metod obsługi gości w restauracji. Byłyśmy podzielone na zespoły 2 osobowe i każda miała zaprezentować prawidłowe podanie dania do wylosowanego systemu obsługi. Przedstawiane były metody : niemiecka – czyli dania wyporcjowane na talerzu ,metoda angielska – przy pomocy wózka kelnerskiego, metoda francuska – kelner obsługuje gości przy stole z półmisków i metoda rosyjska – tzw. weselna. Dzięki takim zajęciom potrafimy lepiej zobrazować sobie sposoby obsługi i praktykować je w życiu codziennym.

Aleksandra Strojewka

Rok szkolny 2016/2017

Odchodzimy do historii szkoły!

28 kwietnia 2017 pożegnaliśmy się z Technikum nr 2 i II LO w Prudniku jako absolwenci. Nagrodzeni zostali uczniowie  za wniesiony wkład pracy w naukę oraz w zaangażowanie w życie szkoły i środowiska lokalnego. Rodzice wyróżniających się uczniów otrzymali listy gratulacyjne. Była to chwila bardzo wzruszająca, na niejednej twarzy pojawiły się łzy.

Jesteśmy dumni, że dotarliśmy do „mety”!